Selamat Hari Lahir sayang.........

KHAS BUAT YANG TERSAYANG..CAHAYA MALAMKU

Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan kami semua
Allah selamatkan kamu

Di hari kelahiranmu
Ku menanti penuh rindu
Saat detik masa berlalu
Tibalah hari yang ditunggu

Di bawah cahaya rembulan
Bersinar wajahmu sayang
Tibalah tika engkau diraikan
Moga dalam keredhaan Tuhan

Allah selamatkan kami semua
Allah selamatkan kamu

Sungguh ceria suasana meriah
Majlismu diraikan sanak saudara
Teman-teman sahabat rakan dan taulan
Bersama berdoa dan bergembira

Semoga Allah meredhaimu
Semoga Allah merahmatimu
Semoga Allah menyayangimu
Berbahagia selalu

Di hari kelahiranmu
Ku nyanyikan lagu untukmu
Bersama rakan dan teman
Menyambut penuh girang

Ku hadiah sekalung doa
Buatmu insan yang ku cinta
Dipanjangkan umur tetapkan iman
Murah rezeki sejahtera hendaknya

*Dipetik dari lagu Aeman-selamath hari lahir

0 comments Links to this post  

Tanya la dulu.......

Sepasang pengantin yang baru berkahwin 4bulan.

Pada suatu malam si isteri memeluk leher suami dengan nada manja seraya
berkata, "Ayang, period i dah lewat sebulan, tapi i tak boleh nak pastikan
lagi sebab kita kena gi check kat doktor."

Si suami yang teramat gembira tu pun berpakat dengan isterinya untuk tidak
memberitahu sesiapa pun tentang perkhabaran gumbira ini sehingga
ianya benar-benar pasti.

Pada suatu hari, pasangan ini di datangi oleh pegawai dari TNB kerana terdapat
tunggakan dalam pembayaran bill elektrik rumah mereka.

Pegawai TNB tu pun berkata: "Ini rumah En. Ahmad ker?" "Ya, saya ni isterinya.
Ada apa encik?"

Pegawai TNB tu pun berkata, "Puan, ni dah sebulan lewat, saya dah tak boleh
tunggu ni,nanti boss saya marah."

Dengan nada terkejut, si isteri itu pun membalas balik cakap pegawai TNB tu.

"Apa? Macam mana pulak encik tahu yg saya ni sebulan lewat?!"

Pegawai TNB tu pun dengan selamba menjawab:"Ala puan, ni kan zaman IT, semua tu
ada dalam komputer dan kita boleh check Online"

Kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si isteri tu lagi terkejut. "Apa!!! Saya
lewat sebulan pun awak semua boleh tahuuu!"

Pegawai TNB tu pun mententeramkan keadaan "Relek puan, puan ni baru lewat
sebulan, ada yang lagi teruk, lewat 5-6 bulan"

Si isteri yang terperanjat beruk dengan kenyataan pegawai tu pun berkata, nanti
saya bincang dengan suami saya. Lalu pegawai TNB tu pun
beredar dari situ.

Keesokan harinya, selepas si Ahmad ini di beritahu oleh isterinya. Dia pun naik
berang dan terus ambik cuti dan pergi ke kedai TNB yang
berdekatan.

Dengan tanpa menghiraukan pegawai-pegawai TNB yang ramai di situ, dia pun
memekik seraya berkata,

"Apa korang ni, isteri saya sebulan lewat pun nak heboh-hebohkan ke dalam
Internet. Awak ni semua yang berkeluarga tak pernah lewat sebulan
kerrrr?!! Bisness apa korang buat niii? Nak kena saman kerr?

Lalu pegawai yang datang kerumah si Ahmad ni berdiri dan mententeramkan
keadaan.
"Sabar encik, sabar encik. apa susah, kalau cik nak settlekan perkara ni, bayar
je..." kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si Ahmad lagi naik
berang.

"Apa? nak bayar korang? belahhhh lahh...."

Lalu pegawai TNB tu pun cakap "Kalau macam tu, Kita terpaksa 'potong' encik
punya...."

Si Ahmad mencelah "apa? potong?! Abih tu isteri saya di rumah nak pakai apa?"

Pegawai TNB tu pun cakap " nampak gayanya isteri encik kena pakai LILIN ajer
laaaa...."

0 comments Links to this post  

Kalau binatang ada fb.............................

Kalau binatang ada fb, agak-agak begini lah ya komen-komen binatang tersebut kat STATUS yg mcm kowang selalu post tu…….

Cicak : Tuan rumah baru beli reket elektrik, gua kenduri nyamuk BBQ mlm nih…

Nyamuk : Baru habis ronda rumah Ajoi… kenyang burp, Alhamdulillah...

Aedes: Baru jer selamat bagi injekan maut, yeah!!!

Ayam: Tidaaaaaaaaaaaak, Besok majikan gua mau buat kenduri kesyukuran, gua mau di sembeliiiiihhh!...

Cicak : isteriku tersepit pintu

Kucing Betina: “Anak i yang ke-5 baru tanya siapa bapaknya. I bingung nak jawab apa. I sendiri lupa bapaknya siapa.”

Ayam : Kawan2…kalu esok guwe tak update…bererti guwe udah di goreng….I luv u all… jangan luper wat kenduri arwah untuk I yaa...

Nyamuk: Siot, sekali drug addict gua hantam daaaa. Gua positif HIV AIDS... uwaaaaaaa

Cicak : Mau ke ke bilik air anak tuan rumah jap … baru beli videocam baru …

Kucing: Baru je add awek sebelah umah... keturunan PARSI beb!!!

Tikus: Operasi malam ni... selongkar kitchen kabinet... sape nak ikot?

katak : malam ni nk wat konsert la..da lama x ujan ni..hangat oii..

ular : rasa mcm nk makan lauk telo la malam ni..mana nk cari ek..

Anjing: Aku tension bila ada mat rempit berkumpul tepi rumah aku tiap malam. Nak tido pun x senang hanjeng punya org.

Kuda: Patah kaki; Rider aku bangang salah timing bila nak lompat pagar, sekarang rehat kat kandang.

Kura-kura: Aku sakit hati bila bini aku berjalan. Lembab mcm siput babi

Siput babi: Aku sakit hati bila bini aku bergerak. Lembab mcm kura2

Gagak: Tadi jumpa ayam KFC. Jangan jeles

Burung Kakak Tua: Penat betul nk ubah stigma masyarakat. Walaupun aku Burung Kakak Tua, tapi aku burung Jantan!!!

Babi hutan: susah betul nak cari makanan halal sekarang ni.

Kera: semalam GF aku bagi bunga. Sedap jugak kunyah

Tikus: Aku makan mee goreng mamak kat Al Naz maju@precint 9. Meh la join sekali.

Lalat: Asyik hurung bangkai je. Alhamdulillah hari ni jumpa nasi bungkus.

Sotong; Aku bengang bila tapak sulaiman ejek aku si lembut

kucing : update petang karang tepat jam 5.00pm slow ngendap ala2 pink panther nyurik ikan bawal kepunyaan kaklelamajnun...

lipas : merasmikan pengunaan kepak baru sekali bila dikembangkn...gerun tengok mmber aku kene tarik dgn jeli2 panjang kepunyaan cik cicak..eee seram nyeee....

itik serati : hahahhaa lawak2 ayam serama tu ade hati jalan tersengguk2....nk tiru aku le tu.. lol....

Ikan laga: Boring sey, duduk sorang2 dalam tanki ni.

Ikan parang; Kurang asam punya manusia, letak gambar aku kat depan bekas keropok

Ikan Jerung: Kenapa x de sorang pun nak add/approve aku. :-(

Ikan Sepat: Terkenang jiran sebelah yang dah dijadikan ikan pekasam. Al Fatihah

Ikan Bilis: Wah ramainya kawan kita. Tahniah remy, ko kawan aku yang ke 5000.

Ikan Arowana: Cantik tak sisik I? Cantik kan ?

Ikan Mas Koki: macam mana nak kurus nie?

*Haaa amacam.....

0 comments Links to this post  

5 perkara yang kita mahukan...............................

خمسة أشياء كلنا نريدها و نحاول الحصول عليها

lima perkara semua kita mahukannya dan kita usaha utk mendapatkannya
1-وجه جميل

1:wajah yang cantik
2- فلوس بالملاين

2:duit yang banyak

3- صحة قوية
kesihatan yang baik

4- اولاد شاطرين وفالحين مثلنا
anak2 yg cerdik dan berjaya macam kita

5- نوم عميق من دون مهدئات و أدوية
tidur yang nyenyak tanpa gangguan

سهلة جدا و بوصفة سحرية و سهلة تستغرق 15 دقيقة يومياً ! كيف؟؟؟؟؟

senang jer untuk mendapatkannya hanya 15minit setiap hari.
قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم :

kata nabi saw
من ترك صلاة الصبح فليس في وجهه نور و من ترك صلاة الظهر فليس في رزقه

siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya

dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat

بركة و من ترك صلاة العصر فليس في جسمه قوة و من ترك صلاة المغرب فليس في

dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan
badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg
bermanfaat

أولاده ثمرة و من ترك صلاة العشاء فليس في نومه راحة

dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang
nyenyak



بلغ عن الرسول (صلى الله عليه وآله وسلم ) ولو آية

sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat

0 comments Links to this post  

CARA RASULULLAH (s.a.w.) MENGELAK & MENYEMBUHKAN PENYAKIT ...........................

Petikan dari buku Cara Rasulullah S.A.W. mengelak dan menyembuhkan penyakit (Disusun Oleh : Ibnu Qaiyum)

PENYEBAB ROSAKNYA BADAN
Perkara yang menyebabkan rosaknya badan Iaitu perasaan runsing, gelisah,lapar dan tidak tidur malam (bukan tujuan qiyamullail)

MENERANGKAN PENGLIHATAN
Perkara yang boleh menerangkan pandangan dan menyejukkan hati iaitu melihat pada warna hijau, melihat air yang mengalir, melihat orang/barang yang disayangi dan melihat buah (dedaun). Perkara yang boleh menggelapkan pandangan iaitu berjalan tanpa alas (berkaki ayam), menyambut waktu pagi dengan wajah murka (masam), banyak menangis dan banyak membaca tulisan yang kecil-kecil.

PENYEBAB WAJAH BERSINAR
Perkara yang boleh menyebabkan wajah kelihatan kering (hilang cahaya) iaitu berdusta, tidak mempunyai perasaan malu, banyak bertanya tanpa ilmu dan banyak berbuat dosa. Perkara yang boleh menyebabkan wajah bersinar iaitu menjaga maruah, jujur, dermawan dan takwa.

PERASAAN BENCI
Perkara yang menyebabkan perasaan benci iaitu sombong, dengki, berdusta dan suka mengadu domba.

PERKARA YANG MENDATANGKAN DAN MENYEKAT REZEKI
Perkara yang boleh menyebabkan datangnya rezeki iaitu Qiyamullail (beribadah di waktu malam selepas tidur), banyak membaca istighfar di waktu sahur (masa sebelum masuk waktu subuh), bersedekah dan berzikir di waktu pagi dan petang. Perkara yang menyebabkan rezeki tersekat iaitu tidur di waktu pagi, sedikit mengerjakan sembahyang, malas dan khianat.

KEFAHAMAN DAN INGATAN
Perkara yang boleh menyebabkan rosaknya ingatan dan kefahaman iaitu sentiasa makan buah yang masam, tidur pada tengkuk (belakang kepala), hati sedih dan fikiran runsing. Perkara yang menyebabkan bertambahnya daya ingatan dan kefahaman iaitu kegembiraan hati, sedikit makan dan sedikit minum, mengawal makanan dengan sesuatu yang manis dan berlemak serta mengurangkan kelebihan yang memberatkan badan.

Sekian, Wassallam.

Maksud firman Allah: Dan sesungguhnya kami jadikan untuk isi neraka jahannam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunaknnya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai. (Al A'raaf:179)

Kejayaan setiap manusia adalah dalam agama (islam). Sejauh mana ia taat kepada Allah, Ikut sunnah nabi SAW

0 comments Links to this post  

Menyeberangi alam barzakh .......................

Sekadar berkongsi cerita dari seorang sahabat.....

Assalamualaikum..
Kengkawan sume..
Cerita kat bawah ni mengisahkan apa yang terjadi pada seseorang.mungkin ianya kisah benar atau sebaliknya tapi bagi aku itu tidak penting. cerita ini benar2 memberi impak kepada aku.insaf rasanya bila membaca.so aku nak share dengan korang. biar kita sama2 insaf. takut untuk menghadapi kematian. astaghfirullahalazim... semoga kita dapat mengambil ikhtibar dan meningkatkan amal kita. insya'allah...


Saya pegang nisan dikubur arwah abang Hamid yang baru saja kami
kebumikan sebentar tadi. Fikiran saya berputar ligat. "Aii.. menung
nampak? Apasal?" tanya Bakar, kawan baik saya yang turut sama menjadi
penggali kubur di Bakri, Muar, Johor.

"Tak ada apa-apa. Saja tengok kain ni, dah kotor sikit kena tanah," saya
berdalih, cuba menyembunyikan perkara yang berasak-asak datang ke kepala.

Mari gi kat pondok... mandur nak jumpa. Dia nak cakap fasal kerja,
gaji,overtime. Pak Dolah, kawan-kawan lain dah pergi dah," tambah Bakar
sambil memikul cangkul dan botol airnya.

"Pergilah dulu, nanti aku datang," balas saya lantas duduk termenung.

Sepeninggalan Bakar, saya duduk di pinggir kubur Abang Hamid. Saya
termenung. Ada satu perkara yang sedang menyucuk-nyucuk fikiran saya.
Sebenarnya sudah lama ia bermain-main di benak tapi sekarang ini
makin mendesak.

Orang ramai sudah balik, Munkar dan Nakir sudah datangkah menyoal Abang
Hamid, hati saya bertanya. Kata orang, selepas tujuh langkah kita
tinggalkan pusara, maka akan datanglah dua malaikat itu untuk menyoal
simati. Kalau bagus amalannya semasa hidup, berbahagialah. Tapi kalau
bergelumang dengan kemungkaran, bersiap sedialah...

Saya teringat cerita kononnya ada orang yang menekap telinga ke kubur dan
dengar bunyi dentuman tapak kaki di dalam. Konon cerita, lepas itu
terdengar pula bunyi hentaman dan si mati menjerit-jerit.

Eee... seramnya. Macam mana agak-nya rupa Munkar dan Nakir. Besarkah
badannya, garangkah rupanya atau berjubah dan maniskah wajahnya?
Kalau dibelasahnya kita, tentu sakitnya tak terperi. Kalau lipan, jengking
datang habislah kita disepit. Nak lari tak boleh, nak mengadu tak
boleh,kita seoranglah menanggung sakit pedih. Astaghfirullahal azim...

Saya masih lagi duduk melangu di pinggir kubur Abang Hamid. Jiwa muda
saya makin menggaru-garu. Kian lama saya termenung kian ia mengganas dan
mengacau fikiran.

Pergi... pergi sekarang! Johar, masa nilah kalau nak cuba . Kawan- kawan
dah tak ada, cepat, ia berbisik di telinga saya.

Jari-jemari saya bergerak-gerak. Lutut dah mula menggeletar manakala
kepala rasa berpusing. Saya beristighfar beberapa kali mententeramkan
jiwa yang bergelora, namun bisikan itu makin kuat berkumandang di telinga.

Cepat, cepat, cepat! Inilah masanya. Johar, apa engkau tunggu lagi?' Kan
engkau nak tau sangat, jangan tercegat lagi. Kau takut? Alah, bukannya
kena tangkap, bukannya boleh mati...

Jadi bisu? Sakit, lepas tu mereng sampai mati Jangan pedulilah, tu cerita
orang aja. Entah ya entah tidak. Engkau orang muda, kuat
semangat, apa nak takut. Cepat Johar, cepat, cepaaaaat!

Dimulai lafaz bismillah dan selawat kepada Nabi, saya terus bangun dan
terjun ke dalam kubur di sebelah pusara Abang Hamid. Ia baru saja digali
sebab di sini, kami biasanya sudah gali lebih kurang 10 kubur sebagai
persediaan. Maklumlah, Bakri ni kawasan besar, kalau ada
banyak kematian sekali gus, taklah timbul masalah.

Di dalam lahad saya berbaring dan meratib, lailahaillallah,
lailahaillallah, lailahaillallah...

Saya pejamkan mata, menggigil tengok dinding lahad di depan mata. Bau
tanah dan sempitnya ruang di dalam lahad itu menyebabkan saya
betul-betul gemuruh.

Munkar, Nakir, ular, jengking, api tinggi menggulung, nanah, darah dan
segala seksaan yang pcrnah didengar daripada guru-guru agama terbayang di depan mata.

Saya juga teringat pada alunan suara seorang wanita membaca al-Quran dari
salah sebuah kubur di sini yang saya dengar beberapa bulan lalu. Jeritan,
tangisan dan raungan dari kubur-kubur lain yang didengar pada malam-malam
selepas itu juga pantas menyerbu fikiran.

Suara-suara aneh dari kubur itulah yang sebenarnya menggaru-garu jiwa
saya untuk menyaksikan sendiri keadaan di alam barzakh. Bunyinya
memang gila, mana boleh manusia hidup menycberangi ke alam barzakh, tapi
saya ingin juga merasainya.

Lailahaillallah

Lailahaillallah

Lailahaillallah

Saya terus meratib dan meratib hinggalah tiba-tiba dunia menjadi
kelam dan sedetik kemudian bergema satu bunyi yang amat menakutkan.

GGRUUMMM... PPPRRAAAPPP!!

Tanah di kubur Abang Hamid tiba-tiba bergerak. Setelah itu satu lagi sisi
tanah kuburnya berganjak diiringi bunyi yang amat menggerunkan.

"Ya Allaaaaahhh... apa yang berlaku ini?" saya menggeletar kerana bunyi
itu datang dari dua arah dan saling rapat merapati. Air mata seperti
hendak mengalir.

GGGRRRRUUUMMM...

Tanah di kubur Abang Hamid bergerak lagi saling himpit menghimpit. Saya
menggigil mendengar bunyi itu yang dentumannya lebih dahsyat daripada
tanah runtuh. Saya cuba menekup telinga kerana tidak tertahan dengan
bunyi yang bingit itu, tapi tangan saya tiba-tiba kaku.

Ingin saja saya melompat dari kubur, pun demikian kaki bagai dipaku ke
tanah, tak dapat bergerak akibat terlalu terkejut.

ARGGHKKK... ERRRKKKKKKK

Terdengar pula suara seorang lelaki mengerang. Suaranya laksana dia
sedang menahan kesakitan yang amat sangat tapi seperti tersekat di
kerongkong. Nafas saya sudah tidak tentu arah, takut yang amat
sangat.

AARRKKK... UUURRRKKGGH!!!

Saya menggigil apabila dia mengerang-ngerang lagi. Perasaan simpati tak
dapat dibendung. Ingin rasanya saya menarik lelaki itu keluar daripada
terus dihimpit, tapi di sebelah saya cuma lapisan tanah yang tidak mampu
ditembusi.

Saya masih lagi terbaring dengan nafas turun naik apabila tiba-tiba...
PPPR-RRAAPPPPP!!!... bunyi papan patah berderai.

PRRAAKK... TTAAPP... PRRAAPP!

Kepingan demi kepingan papan tersebut patah hingga hancur berkecai lalu
disudahi dengan suara lelaki tersebut mengeruh. Serentak itu, kedengaran
pula tulang-temulang patah!

Air mata saya meleleh. Di ketika ini hati saya berkata, mungkin
inilah yang Nabi maksudkan bahawa tanah dan dinding kubur akan menghimpit tubuh
orang-orang yang mengkufuri Allah hingga berselisih tulang
selangkanya. Aduh, tidak terbayang peri sakitnya lelaki yang sedang
mengerang itu. Jantung saya bagai hendak tercabut dan darah terasa kering
apabila mendengar dia mengerang-ngerang dan tulang-temulangnya patah berderap-derap.

Di saat saya terbungkam dengan apa yang berlaku, tiba-tiba satu
deruan angin yang maha dahsyat datang menerpa. Desingannya menyakitkan telinga.

Seiring dengan ribut taufan itu juga, hadir sesuatu berwarna hitam
seperti asap, makin lama makin membesar lalu membentuk lembaga hitam yang
teramat besar. Di tangannya tergenggam sebatang besi yang sedang membara,merah menyala.

Tiba-tiba lembaga itu menghayun besi tersebut. Pantas saya menepis, namun
sebaik besi itu menyentuh lengan, saya menjerit kesakitan.
Aduh,panasnya menyebabkan kulit tangan saya ini bagai tersiat dan
dagingnya masak.

"ARGGGHHHH" Jangan pukul aku lagiiiii!!!" saya meraung apabila
lembaga itu memukul kaki saya.

Saya cuba mengelak, tapi pukulan itu tetap singgah ke sasaran. Bagai
hendak tercabut anak tekak saya menjerit kerana kehangatan besi itu
membakar daging paha saya.

"Arrgghhh... sakit, sakiiittt!!" saya meraung-raung, tapi lembaga hitam
besar hingga sayup mata memandang itu terus menghayunkan besi panasnya ke
kepala, kaki, tangan, badan dan perut saya.

Dalam pada itu, tanah di kubur sebelah terus-terusan bergerak himpit
menghimpit. Bumi tempat saya berpijak bergegar hebat laksana dilanda
gempa.

Suara lelaki mengerang dan tulang-temulangnya patah berderap bagai dahan
sekah, tetap kedengaran. Dalam hati saya meraung, matilah aku kejap lagi,
patahlah tulang aku, renyuklah badan aku dibelasah dengan besi panas.

Saya menjerit, menepis, mengelak hinggalah tiba-tiba saya terasa
sesuatu yang amat sejuk menyimbah ke tubuh saya. Serentak itu lembaga
hitam hilang entah ke mana dan bunyi bumi bergegar serta lelaki
mengerang lenyap serta-merta. Suasana terasa hening.

"Johar... Johar!!" sayup-sayup nama saya dipanggil.

Dengan susah payah, saya membuka mata. Tapi saya tidak larat, badan
terlalu letih. Wajah seseorang berbalam-balam di mata.

"Johar... bangun, bangun!" nama saya dipanggil lagi, badan digoncang-goncang.

Saya buka mata sedikit. Ooo... rupa-rupanya Bakar. Bersama-sama Pak
Dollah, mereka mengangkat saya keluar dari kubur.

Selepas diberi air, badan dikipas, barulah saya segar semula. Bakar
beritahu, selepas menunggu lama di pondok, dia dan Pak Dollah serta
mandur mencari saya untuk membayar wang kerja lebih masa. Lama
mencari, akhirnya dia jumpa saya di dalam kubur sedang bersilat seorang diri.

"Engkau menepis sana , mengelak sini. Habis tanah kubur tu engkau tumbuk.
Aku ambil air, aku simbahlah," kata Bakar sambil menunjukkan baldi yang
digunakannya lalu disambut gelak tawa kawan-kawan.

Saya hanya tersenyum tawar. Tak terdaya saya hendak ceritakan apa yang
telah berlaku sebentar tadi, bimbang mereka tidak percaya.

Selepas kejadian itu saya terlantar selama beberapa bulan akibat
badan penuh dengan lebam-lebam. Mungkin lebam akibat menumbuk dan
menendang tanah, mungkin juga akibat pukulan besi panas itu. Saya juga
dibawa berjumpa bomoh untuk memulihkan semangat.

Keluarga dan kawan-kawan menggeleng kepala dengar cerita saya. Mereka
berebut-rebut menyuruh saya menceritakan pengalaman menakutkan itu. Ada
yang insaf, ada juga yang mengatakan semua itu karut, mainan syaitan,
mimpi dan igauan semata-mata.

Lantaklah apa kata mereka, tapi saya puas hati. Akhirnya saya telah
saksikan sendiri seksaan di dalam kubur. Sama ada apa yang dilihat itu
adalah keadaan yang sebenarnya berlaku di alam barzakh atau hanya mimpi
semata-mata akibat terlelap semasa meratib, itu saya tidak kisah.

Yang penting keinginan untuk menjengah alam itu telah tertunai.

Peristiwa pada pertengahan 1970-an itu telah memberi keinsafan yang
benar-benar mendalam di hati saya.Sesungguhnya janji ALLAH itu benar...MATI itu benar...SYURGA - NERAKA itu benar....dan..azab kubur ...itu juga benarrrr.....
Semoga ALLAH terima segala amalan kita dan mengampuni dosa-dosa
kita....
AMIN YA RABBAL A'LAMIN

0 comments Links to this post  

Alhamdulillah................

Hari berganti hari,bulan berganti bulan....pejam celik mata tiba-tiba baru tersedar yang diri ini dah bertambah umur setahun lagi.Syukur pada yang maha esa kerana masih lagi sudi memberi aku peluang untuk menikmati hidup tanpa ada halangan,walaupun terkadang hidup ini tersasar dari tujuan namun ALLAH yang maha kuasa tetap memberi kita rahmat dan hidayah kepada sekalian makhluk di muka bumi ini.Padamu tuhan aku menadah tangan agar sentiasa memberikan padaku kekuatan untuk terus hidup dan mengabdikan diri padamu,tabahkan lah hatiku supaya aku akan menjadi hambamu yang bersyukur dan redha dengan kehendakmu.Pintaku agar hari-hari yang mendatang akan lebih baik dari semalam dan hari esok akan lebih baik dari ini.Insyallah......

0 comments Links to this post